یزدفردا: به دنبال پیش بینی هواشناسی استان یزد مبنی بر وزش باد شدید به همراه رگبار باران، طی شب گذشته بارش بیش از ۹ میلیمتری و وزش باد با سرعت حدود ۸۰ کیلومتر بر ساعت را در مناطقی از شهرستان اردکان و با شدت‌ کمتر در دیگر نقاط استان شاهد بودیم.

به گزارش یزدفردا: هواشناسی یزد ضمن پیش‌بینی تداوم فعالیت سامانه جوی حاکم بر این استان، گفت: وزش باد شدید بعضاً تندباد با گردوخاک، رگبار و رعد و برق و در مناطق مستعد بارش تگرگ و در ارتفاعات نیز بارش برف تا بعدازظهر پنج‌شنبه در برخی نقاط استان ادامه خواهد داشت ولی برای فردا چهارشنبه کاهش دما و پدیده مه نیز پیش‌بینی می‌شود.

براساس بررسی‌ها هواشناسی استان روز جمعه آسمان یزد قسمتی ابری تا نیمه ابری و گاهی همراه با افزایش سرعت باد خواهد بود.

طبق گزارشهای واصله از بارش ۲۴ ساعت گذشته در استان تا صبح امروز، بیشترین بارش باران مربوط به مزرعه میرها در شهرستان اردکان با ۹.۱ و دربید زارچ با ۸.۶ میلیمتر بوده است. در چاه متک شهرستان اردکان به میزان ۶.۹ میلیمتر و در بهاباد نیز ۶.۸ میلیمتر باران باریده است.

البته در مرکز استان وش هر یزد نیز بیشترین بارشها از ایستگاه نمایشگاه بین المللی و آبشور به میزان ۲.۱ و ۲ میلیمتر گزارش شده است.

حداکثر سرعت باد در ۴۸ ساعت گذشته برای استان نیز در چادرملو به میزان ۷۹ متر بر ساعت و سبزدشت و بهاباد هر دو با سرعت ۷۲ میلیمتر گزارش شده است.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا